tiistai 7. helmikuuta 2012

Marjaisa valkosuklaakakku

Oon ehkä tehny selväks et mä rakastan leipomista <3, koht ei jää myöskään epäselväks et rakastan tämmösten hyydytettävien kakkujen tekoo ehkä kaikkein eniten. Ei oo montaa kakkureseptiä mitä oisin tehny ees kahta kertaa, aina ku pääsee leipoon ni pitää tehä joku erilainen ku mitä viimeks. Variaatioiden ja vaihtoehtojen rajaa ei oo, on ihanaa ku toisaalta vaan mielikuvitus on rajana näissäki.

Täl kertaa tein kakun duuniin. Samalla viikolla vietettiin sekä uuden duunikaverin alottamista meillä, toisen duunikaverin läksiäisiä :(, että omakohtasia 2v samaisessa työpaikassa. Oon saanu meijän työpaikalla myös ylimmän kakkumaisterin tittelin, joten kakut on mun vastuulla jos sinne semmosia halutaan (koska oon kuulemma luonu liikaa paineita muille :D ). Muahan se ei haittaa sit yhtää :)

Ohjeen mitä vähä muuttelin, löysin Kinuskikissan sivuilta. Valkosuklaakakku sai marjojen tilalle kuorrutteekseen soseutettuja metsämarjoja, ne sopi omalla kirpakkuudellaan siihen ihan täydellisesti. Haaveilin eka laittavani tohon päälle karhunvatukoita, mut niitten metsästys oli tähän aikaan vuodesta ilmeisen haastavaa joten niitten käyttö siirty johonki toiseen kertaan.



Kuva on vähä huono, mut siitä näkee pointin miten se kakku on rakentunu. Täst tuli mun mielestä ihanan kuohkee, ei mikää semmone tunkkanen jötkäle. Toi liivatelehtien käyttö kuumottaa joka kerta, jännittää et tuleeko kämmättyy jossain vaiheessa niin että ne liivatteet jää klönteiks sinne täytteeseen. Kertaakaan ne ei oo viel jääny, mut sama kai se on jännäillä. Vähä sama ku uunissa paistettavaa kakkua pitää neuroottisesti vahdata ettei se vaan pala :)

Aattelin et tän viikon leipomissaldot ois jo täynnä, mut nyt kyl kuumottas vähä lisää jo..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti